kissebb méretnagyobb méret   
2011-01-10 16:43

Kényeztesd magad!

Az egészséges életmód sokak szemében a jó dolgokról való lemondással egyenlő, miközben az élet számos területén élvezhetjük a legjobbakat kompromisszumok nélkül. Az egyszerű kényeztetések nemcsak kellemesek, de jót is tesznek!

 


Szundíts egyet!

Viva la siesta! Éljen az ebéd utáni pihenés! Kutatások bizonyítják (és mi is írtunk róla), hogy a délutáni szundikálás serkenti az agyműködést. Ha nehezen is oldható meg a rendszeres délutáni alvás, törekedjünk rá. Amerikai kutatók szerint a szundikálók 20 százalékkal jobb szellemi teljesítményt nyújtanak, mint azok, akik nem tudnak időt szakítani az alvásra. (Mellesleg az is bizonyított tény, hogy az alváshiányban szenvedők agya lényegesen kevesebbre képes.) A délutáni alvás egyébként a szív egészségének is jót tesz.

Nevess sokat!

A nevetés segít a negatív érzelmek, például a harag, a szomorúság és a frusztráció feldolgozásában. Bill Cosby amerikai komikus szerint: „Ha nevetni tudsz rajta, túléled.”

A nevetésre ennél több indok is lehet. Objektív kutatási eredmények szerint a nevetés segíthet a szívbetegségek megelőzésében, csökkentheti a fizikai fájdalmat és az izomfeszültséget, valamint az agy mindkét oldalának stimulálásával megkönnyítheti a tanulást.

Nézzünk humoros tévéműsorokat, társaságban hallgassunk és meséljünk vicceket, és általában próbáljuk a dolgokat nem túl komolyan venni.

Tölts időt a barátaiddal!

A hosszabb, boldogabb és egészségesebb életben a barátság fontos szerepet játszik. Az erős társadalmi kötődések teljesebbé teszik az életet, erősítik az immunrendszert és a keringési rendszert, és ezeken keresztül hosszabb életet is biztosíthatnak. Ausztrál kutatók tíz évig tartó vizsgálata szerint a 70 éven felüli vizsgálati alanyok közül 22 százalékkal kevesebben haltak meg a vizsgálati ideje alatt azok, akiknek sok barátjuk volt. Az intenzív társadalmi élet az agyat is edzésben tartja.

A Mayo Clinic szakemberei szerint a barátság megvéd a súlyos stressztől, a depressziótól, a szorongástól és más lelki betegségektől.

Táncolj és hallgass zenét!

Beethoven szerint a zene magasabb szintű kinyilatkoztatás, mint bármely bölcsesség vagy filozófia. A zenehallgatás a szellemi élvezet mellett fiziológiai előnyökkel is jár, mivel csökkentheti a fájdalomérzetet, a stresszt és a szorongást, lassíthatja a túl gyors szívműködést, segíthet az alvászavarban és a depresszióban szenvedőkön.

A tánc kellemes testmozgás, amely jótékony hatással van az izmokra, a keringésre, felér a tornázással, és enyhítheti egy csomó mozgásszervi betegség tüneteit.

Tanulj valamit!

Ha nem használjuk az agyunkat, lassan eltesped. Ha új dolgokat tanulunk, edzésben tarthatjuk az agyunkat. Legyen ez egy új nyelv, társasjáték vagy egy új szakma, akár egy új hobbi, mind fejleszti az agyunkat és későbbre tolja a szellemi leépülést.

Sétálj!

Kapd fel a kényelmes cipődet, és indulj hosszú sétákra. A sétálás átmozgatja a testet, a friss levegő jót tesz az egész szervezetnek, a rendszeres séta segít az egészséges testsúly megőrzésében, csökkenti a cukorbetegség és a keringési betegségek esélyét, növeli az erőnlétet és jókedvre is derít.

Szexelj!

A szex többek között a szívnek is jót tesz, ahogy erről már korábban is írtunk. Ezen kívül hozzásegít ahhoz, hogy fiatalabbnak érezzük magunkat, csökkentsük a stresszt, erősítsük az immunrendszerünket és jobban is aludjunk.

A Journal of Sexual Medicine című szaklapban megjelent cikk szerint a gyakori szex csökkentheti bizonyos rákfajták kockázatát, csökkenti a vérnyomást, és meghosszabbíthatja életünket.


 

Kapcsolódó anyagok

 

Eddigi hozzászólások

Hozzászólok

Amennyiben szeretnél hozzászólni, registrálj és jelentkezz be oldalunkra!



Legyél te az első aki hozzászól!