A linképítés minden SEO-stratégia egyik alappillére. Alapja a linkek hálózatának kiépítése egy weboldalon, ami bizonyítja a Google-nak az oldal tekintélyét egy adott területen. A linkekre szavazatként is gondolhatunk. Ha más webhelyek hivatkoznak egy oldalra, az azt üzeni a Google-nak, hogy az oldal valamilyen módon fontos. Erre fókuszál a linképítés stratégiája is. Tehát, minél több jó minőségű visszahivatkozással rendelkezik egy oldal, annál magasabb helyen lesz a Google rangsorában. A linkek segítenek az oldalaknak magasabbra rangsorolni a Google keresési eredményeiben.
Gondoltál már arra, hogy a keresőmotorok mekkora értéket tulajdonítanak a linkek mondanivalójának? A linkeken keresztül a webszörfözők új tartalmakat fedeznek fel az indexeléshez és megértik, hogy az oldalak miként kapcsolódnak egymáshoz. Ezek a kapcsolatok megmutatják egy weboldal valódi relevanciáját, ami elengedhetetlen a keresési eredményekben elfoglalt magas pozícióhoz. Ezért nem elég egyszerűen menő dizájnnal rendelkező weboldalt létrehozni, javítani az oldal sebességét és releváns tartalmat kreálni, mert itt az ideje a linképítéssel is foglalkozni.
Ki kell építeni egy erős linkhálózatot!
A SEO dinamikus birodalmában a linképítés 2024-ben is megállja a helyét, mint a weboldal láthatóságának és tekintélyének növelésére szolgáló stratégia. A számos algoritmus frissítés bevezetése és az új rangsorolási tényezők megjelenése ellenére, a jó minőségű linkek alapvető szerepe változatlan marad.
A Google-ban az első helyre kerülni sokkal árnyaltabb, mint egyszerűen több linket szerezni, mivel nem a linkek jelentik az egyetlen rangsorolási jelet. De ettől függetlenül, ez nagyon erős jel és közvetlen hatással van a keresési rangsorolásra. Mi az a linképítés és miként kell csinálni? A linképítés az a folyamat, aminek során más webhelyeket ráveszünk arra, hogy hivatkozzanak egy adott weblapon található oldalakra. Célja, hogy növelje az oldalak tekintélyét a Google szemében, hogy ezek magasabbra kerüljenek a rangsorban és több keresési forgalmat hozzanak.
Hogyan működik a linképítés?
Fogalmilag a legnépszerűbb linképítési stratégiák a következő 4 eset egyikébe sorolhatóak.
- Linkek hozzáadása – ilyenkor felkeresünk egy webhelyet és manuálisan hozzáadjuk ott a linkünket.
- Linkek kérése- ez az, amikor e-maileket küldünk a releváns webhelyek tulajdonosainak és megkérjük őket, hogy linkeljenek minket.
- Linkek vásárlása – hasonló a fentebb leírt esethez, de pénzt vagy másfajta kompenzációt ajánlunk fel cserébe.
- Linkek kiérdemlése – ez arra utal, hogy létrehozunk és népszerűsítünk valamit, ami annyira figyelemre méltó, hogy az emberek természetesen linkelnének rá.
Hogyan szerezzünk linkeket?
Felbérelhetünk a feladatra egy tapasztalt linképítőt is, hogy végezze el mindezt helyettünk. Ezen kívül sok digitális marketinges és vállalkozó is foglalkozik ezzel, mert nem mindegy, hogy melyik taktikát választjuk, ugyanis a linképítés rengeteg munkával jár. Még ha úgy döntünk is, hogy kiszervezzük a linképítést, rendkívül hasznos rendelkezni némi alapismerettel arról, hogyan ez milyen módon történik. Így láthatjuk, hogy a felbérelt személy jó munkát végez-e.