Illatmarketing az üzleti problémák megoldására

Az illatoknak az emberi testre és a pszichére gyakorolt kedvező hatása az ősidők óta ismert. De csak a XX. század végén kezdték el a reklámszakemberek különféle termékek és márkák népszerűsítésére használni ezeket. Ekkor egy új irányzat jelent meg illatmarketing formájában az üzleti életben, és új lehetőségek nyíltak az értékesítés növelésére.

A tanulmányok azt mutatják, hogy a jelenség megfelelő alkalmazása lehetővé teszi az eladások átlagosan 15%-kal történő növelését. Nem rossz, igaz? Amerikában és Európában ezt a módszert az üzletemberek megközelítőleg 65%-a már nagy sikerrel használja az új látogatók vonzására, az üzletben töltött idejük növelésére, egy vállalatról vagy intézményről kialakított pozitív imázs megteremtésére, a vásárlások és a nyereség átlagos növelésére.

Az illatok érzelmeket váltanak ki belőlünk. Az agy azon része, amely a szaglási információkat dolgozza fel, közvetlen közelében van annak a résznek, amely az érzelmeinkért felelős. Az illatmarketing nem trükk, hanem tudomány az üzlet szolgálatában.